Zanim podniesiesz słuchawkę ? zatrzymaj się! Od jakości przeprowadzonej przez Ciebie rozmowy zależy, czy spotkasz się z klientem i sprzedasz mu swoją ofertę, czy też stracisz tę szansę.
Czy wiesz, dlaczego część rozmów telefonicznych kończy się nieudaną próbą sprzedaży, bez względu na to, jak faktycznie dobra jest oferta?
Sprawdź jak skutecznie pozyskiwać klientów przez telefon i jakie błędy najczęściej popełniają sprzedawcy w rozmowach telefonicznych.
Brak przygotowania do rozmowy telefonicznej
Telefon wykonany w ?ciemno? zmniejsza Twoje szanse na sprzedaż. Zebranie informacji i wiedza, kim jest klient, do którego dzwonisz, spowoduje, że nie potraktuje on Ciebie z dystansem, zarezerwowanym dla kogoś, kogo kompletnie nie zna.
Przed rozmową telefoniczną staraj się przeanalizować wszystkie dostępne dane. Zanim zadzwonisz do klienta, poszukaj informacji o nim w Internecie lub dostępnych zasobach firmowych. Zastanów się, jakie dzisiaj klient może mieć potrzeby. Czy coś mogło się zmienić w jego życiu? Jeśli masz wiedze o swoim kliencie, łatwiej Ci będzie przygotować dla niego dopasowane rozwiązanie.
Dodatkowo, jeśli podczas rozmowy wspomnisz imię klienta lub inną informację, która świadczy o tym, że wiesz, kim jest i jaką relację z Tobą może posiadać ? sprawisz, że dalsza rozmowa potoczy się zdecydowanie łatwiej.
Początek rozmowy powodujący opór klienta
Sprzedawca ma około 10 sekund, aby przykuć uwagę i sprawić, aby klient zechciał go posłuchać. Co może spowodować, że zaprzepaścisz ten cenny czas?
Sformułowania typu: ?Chciałbym się przedstawić i zaprezentować ofertę, jaką mam dla Pana? ? niestety klienta nie obchodzi sprzedawca ani jego potrzeby.
Wymuszanie decyzji dotyczącej oferty przez telefon ? nikt nie jest do tego gotów tuż po podniesieniu słuchawki.
Nachalny monolog sprzedawcy, tuż po podniesieniu słuchawki
Pamiętaj, że nigdy nie wiesz, w jakiej sytuacji zastaniesz klienta. Bądź czujny na to, co słyszysz w tle. Zanim zaczniesz rozmawiać, zapytaj czy klient może poświęcić Ci określoną wcześniej liczbę minut. Jeżeli nie, możliwie najkrócej opisz powód telefonu i zadeklaruj ponowny kontakt.
Przedstawianie oferty przez telefon
Przedstawienie oferty podczas pierwszej rozmowy telefonicznej powoduje, że Klient w bardzo łatwy sposób może stwierdzić, iż tej oferty zwyczajnie nie potrzebuje. Jeśli masz taką możliwość, nie sprzedawaj konkretnego produktu lub oferty przez telefon. Przedstaw korzyść, jaką Klient osiągnie, wybierając dalszą rozmowę z Tobą. Wszelkie argumenty typowo sprzedażowe pozostaw sobie na spotkanie lub na kolejny kontakt telefoniczny.
Kilka nieznanych, nieodebranych połączeń
Jeśli Twój potencjalny klient nie odbiera telefonu, odłóż ponowny kontakt na inny dzień. Nic tak nie stresuje ludzi, jak kilka nieodebranych połączeń z jednego numeru, w zbliżonym czasie. Jeśli połączysz się z pocztą głosową lub automatyczną sekretarką, koniecznie zostaw wiadomość. Przedstaw się i przekaż swój numer telefonu, powtarzając go dwukrotnie.
Chcesz skutecznie pozyskiwać klientów, którzy będą powracać do Ciebie i korzystać z oferty, jaką im proponujesz?
Poniżej prezentujemy 5 najważniejszych zasad dotyczących prowadzenia efektywnych rozmów telefonicznych.
Bezpłatna wersja one pagera przygotowującego do rozmowy telefonicznej z Klientem, do pobrania i samodzielnego wydruku TUTAJ
Zadbaj o relacje z potencjalnymi Klientami, już od pierwszego telefonicznego kontaktu. Przygotuj się do rozmowy, zgromadź najważniejsze informacje i bądź pozytywnie nastawiony ? Twój rozmówca zawsze wyczuje Twój nastrój.