silny umysł mindcoaching

Silny umysł, czyli kontrola Twoich myśli i emocji

Nauka budowania silnego umysłu ma kluczowe znaczenie w dzisiejszych burzliwych czasach, w których notorycznie jesteśmy zmuszani do stawiania czoła trudnym sytuacjom. Nagła zmiana pracy, problemy ze zdrowiem, kryzysy w związku lub w innych dziedzinach naszego życia wymagają umiejętności podejmowania właściwych, nie samo-destrukcyjnych decyzji.

Niezależnie od tego, co dzieje się w Twoim życiu, silny umysł jest tym, co pozwala Ci skupić się na dalszych krokach, sprawnie pokonując napotkane przeszkody. Stała kontrola Twoich myśli i emocji, pozwoli Ci również, realizować własne cele, osiągać upragnione sukcesy i być naprawę szczęśliwym człowiekiem.

Prawdziwa siła umysłu pochodzi z połączenia świadomości, skupienia i odporności.

Oto kilka nawyków, które sprawią, że łatwiej Ci będzie pogłębiać umiejętności Twojego umysłu.

silny umysł mindcoaching

1. Nie uzależniaj swojego nastroju od emocji innych ludzi

Ci, którzy rozwijają swoją siłę umysłu, nie pozwalają innym na ich kontrolę oraz wpływanie na swój sposób postrzegania danej sytuacji.

Nie pozwól by niewłaściwe lub negatywne zachowanie innych ludzi, miało wpływ na Ciebie. Nie dawaj się sprowokować do czarnowidztwa przez narzekanie lub złe humory innych. Aktywnie przejmuj kontrole nad swoimi emocjami, samodzielnie decydując i wpływając na to, co czujesz.

2. Nie bój się zmian

Nie próbuj unikać zmian. Zamiast tego bądź elastyczny, dostrzegając ich pozytywne strony. Silni psychicznie ludzie nie próbują unikać zmian. Zanim podejmą ważną decyzję, ważą ryzyko i korzyści, wybierając właściwą drogę.

Zaakceptuj fakt, że jeśli chcesz się rozwijać, zmiany w Twoim życiu są nieuniknione.

3. Nie marnuj energii na rzeczy, których nie możesz kontrolować

Silni psychicznie ludzie koncentrują się głównie na tym, co mogą kontrolować w swoim życiu. Nie narzekają na pogodę, na korki i złośliwość czy przeciwieństwa losu. Czasami jedyną rzeczą, jaką możesz kontrolować, jest Twoja własna postawa i otwarte nastawienie do trudnej sytuacji. Nie marnuj energii na dosłowne „użeranie” się z rzeczami, na które nie masz wpływu.

4. Nie próbuj wszystkich zadowolić

Nie pozwól, by opinie innych wpływały na Twoje ambicje lub pewność siebie. Nie wybieraj swojej drogi w życiu na podstawie oczekiwań innych, niezależnie od tego, czy są to Twoi rodzice, przyjaciele czy ludzie wokół, których żyjesz.

5. Myśl pozytywnie o przyszłości, działaj w teraźniejszości

Nie zatracaj się w przeszłości. Wieczne analizowanie swoich sposobów postępowania i wracanie myślami do przeszłości, utrudni Ci dostęp do właściwego odbierania teraźniejszości. Skup się na działaniach obecnych, tu i teraz, tak by doprowadziły Cię one do wymarzonej przyszłości.

silny umysł

6. Unikaj zazdrości, świętuj sukcesy innych

Nie zazdrość innym. Zazdrość jest wyjątkowo destrukcyjna, głównie dla Ciebie. Gdy szczęście innych, choćby podświadomie, wywołuje w Tobie uczucia zazdrości, niepewności i niższości to znak dla Ciebie, że nie żyjesz w pełni swoim życiem.

Silni mentalnie ludzie potrafią docenić i świętować sukcesy innych ludzi. Będąc spełnionymi, spędzają swój czas w inny sposób daleki od wypełniania pustki negatywnymi uczuciami.

7. Mądrze zarządzaj konfliktami

Nie ma na świecie ludzi, którzy w pełni potrafiliby odczytać Twoje potrzeby lub zrozumieć wszystkie Twoje opinie, zachowania i reakcje. Niezależnie od tego, czy są częścią naszego osobistego, czy zawodowego życia, konflikty pojawią się wszędzie.

Ważnym jest jednak, aby mądrze zarządzać sytuacjami konfliktowymi, w których jesteśmy stroną. Bądź asertywny, spokojny, stanowczy, bezpośredni i kulturalny. Słuchaj tego, co inni mają do powiedzenia. Unikaj atakowania, agresji, oskarżania i robienia przesadnych wyrzutów.

Są rzeczy, na które możesz reagować drażliwie. Zastanów się jednak czy aby na pewno są one na tyle ważne, by powodować konfrontację. Świadome wchodzenie w konflikty, to sytuacja, w której nie panujesz nad swoimi emocjami.

8. Nie oczekuj natychmiastowych wyników


Niezależnie od tego, czy pracujesz nad poprawą swojego stanu zdrowia czy chcesz wzmocnić swoją wybraną umiejętność lub podwyższyć swoją pozycję zawodową nie spodziewaj się natychmiastowych wyników.

Nic ważnego nie dzieje się samo, ot tak. Prawdziwa zmiana wymaga czasu, cierpliwości i sporych nakładów pracy.

9. Poszerzaj horyzonty

Silny umysł opiera się na wiedzy dotyczącej zrozumienia rzeczy i ich mechanizmów działania, a następnie na ich stosowaniu.

Jeśli chcesz stać się nie tylko mądrzejszy, ale i wydajniejszy, pewniejszy siebie, i bardziej skuteczny, stale oceniaj siebie i swoje działania, czytaj książki, poznawaj nowych ludzi, uczestnicz w szkoleniach, seminariach, słuchaj wykładów, podcastów, zapisuj się na kursy i prowadź inne działania, które pomogą Ci poszerzyć horyzonty.

By robić postępy jako człowiek, nie poprzestawaj na walce ze swoimi wadami, ale rozwijaj także swoje zalety”. Christophe André

10. Dbaj o siebie

Pamiętaj, że umiejętność utrzymania i budowania Twojego silnego umysłu, wymaga Twojej zdrowej formy, również tej fizycznej. Zdrowa dieta, ćwiczenia, odpowiednia ilość snu czy umiejętność odpoczynku i regeneracji, przyczyniają się do stworzenia silnego myślenia, zdolnego do pokonania najtrudniejszych wyzwań.

Budowanie silnego umysłu jest zadaniem na całe życie. To nie tylko umiejętność sprostania przeszkodom pojawiającym się na Twojej drodze. To również część Twojej tożsamości, budowanej przez codzienne nawyki.

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: